ПАМ'ЯТКА
Вимоги до поведінки учнів під час
державної підсумкової атестації
1. Під час державної підсумкової атестації учні мають
право:
1.1. Задавати організаційні запитання, що не стосуються
змісту атестаційних завдань.
2. Під час
проведення державної підсумкової атестації учням заборонено:
2.1. Заважати одне одному, спілкуватися, передавати різні
предмети тощо.
2.2. Задавати викладачу запитання, що стосуються змісту
завдань.
2.3. Виходити з класу по декілька осіб
(дозволяється виходити лише одному учню).
2.4. Виносити за межі класу бланки та
проштамповані аркуші.
2.5. Користуватися мобільними телефонами, фото- і
відеоапаратурою, друкованими й рукописними матеріалам ( підручниками,
посібниками, конспектами ), що можуть бути використані як додаткові
джерела інформації, необхідної для виконання атестаційної роботи.
3. Під час державної
підсумкової атестації учні зобов'язані:
3.1. Залишити речі, не передбачені процедурою проведення
державної підсумкової атестації, у спеціально відведеному в класі місці.
3.2. Дотримуватися тиші.
3.3. Здати атестаційну роботу після закінчення.
ПОРАДИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА УЧНЯМ
4 КЛАСУ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ТА СКЛАДАННЯ ДПА
1. Заздалегідь поставте перед собою мету, яка вам під
силу. Пам'ятайте, що ніхто не може завжди бути досконалим.
2. Не бійтеся помилок. Не помиляється той, хто нічого
не робить. Ті люди, які налаштовані на успіх, досягають у житті значно
більшого, ніж ті, які намагаються уникати невдач.
3. Завчасно ознайомтеся з процедурою проходження ДПА,
а також з правилами заповнення бланків.
4. Потренуйтеся розв'язувати завдання у формі, яка
буде використана під час атестації; спробуйте вдома розрахувати час на
виконання одного такого завдання.
5. Під час підготовки до ДПА чергуйте розумову
діяльність із руховою. Пам'ятайте: увага і концентрація слабшають, якщо довго
займатися одноманітною роботою.
6. Відпочивайте через кожні 40-50 хвилин занять (
оптимально робити 10-хвилинні перерви ).
7. Для активної роботи мозку потрібно багато рідини,
тому більше пийте простої або мінеральної води, зеленого чаю.
8. Дотримуйтеся режиму сну і відпочинку. При посилених
розумових навантаженнях варто збільшити час сну на годину. Напередодні
державної підсумкової атестації ляжте раніше спати.
Поради учням
4 КЛАСУ ЩОДО
ПІДГОТОВКИ ТА СКЛАДАННЯ
ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ
До складання ДПА
• Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з
робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні
посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
• Складіть план підготовки до ДПА на кожний день,
чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете.
• Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально
сплануйте його вивчення. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
• Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не
механічно його запам’ятовувати.
• Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА,
робіть це заздалегідь.
• Проговоріть батькам плани своїх відповідей на
запитання.
• Повторіть плани відповідей на запитання напередодні
ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.
• Відпочиньте за два-три дні до ДПА.
• Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у
жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
• Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду
підготовки до ДПА .
• Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями,
навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
Під час складання письмової
державної підсумкової атестації:
• не сподівайтеся на
допомогу учителя, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Учитель має право
давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
• почніть
розв'язувати найлегше, на вашу думку завдання. Заплутана умова ще не говорить
про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас усе
вийде!;
• не зациклюйтеся на
тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше. Можливо,
успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете
впоратися зі складнішим;
• будьте уважними,
запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків
та виконання завдань;
• сконцентруйтеся після
організаційних моментів - для вас тепер є лише текст завдань і час для їх
виконання;
• прочитайте завдання
двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається;
• не поспішайте,
оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань;
• думайте лише про
виконання того завдання, що виконуєте, а не всіх відразу;
• перевірте виконане
завдання;
• прислухайтеся до
своєї інтуїції.
Після складання ДПА
- Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони
хвилюються за вас.
- Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у
майбутньому.
- Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте
готуватися до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета.
- Під час підготовки до державної підсумкової
атестації з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.
Поради батькам
1. Не підвищуйте тривожність дитини напередодні ДПА, не критикуйте його після виконання роботи. Це може негативно вплинути на
самооцінку та характер учня.
2. Підбадьорюйте дитину, хваліть за те,
що вона робить добре. Переконуйте, що добре скласти ДПА їй під силу. Пам’ятайте, що чим більше
учень буде боятися невдачі, тим вірогідніше він допуститься помилок.
3. Спостерігайте за самопочуттям
вашої дитини, ніхто крім вас не в змозі вчасно попередити перевантаження
та погіршення стану здоров’я учня.
4. Поясніть дитині важливість змін
діяльності від активної інтелектуальної роботи до відпочинку та релаксації.
5. Зверніть увагу на харчування
учня під час інтенсивного інтелектуального навантаження, йому потрібна
поживна та різноманітна їжа та збалансований комплекс вітамінів. Такі продукти
як риба, сир, горіхи, курага стимулюють роботу головного мозку.
6. Зберігайте тишу, зведіть до мінімуму
фактори, що можуть відволікати від занять.
7. Частіше цікавтеся, як проходить
підготовка, що хвилює дитину, створюйте сприятливу атмосферу для
ефективної роботи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий